2008-03-20

Utmaning

Utmaning med en mening (+2)


Hittade en utmaning hos Hella:

1. Tag boken som är närmast dig.
2. Gå till sidan 123 (saknas den sidan så tag boken som är nästnärmast dig.)
3. Räkna fem meningar (En mening = från punkt till punkt)
4. Skriv i din blogg följande tre meningar (alltså den sjätte, sjunde och åttonde meningen) på sidan 123.
5. Källan ska också anges!
Närmsta boken innehöll en bild så jag tog nästa bok:

Resultat:

Som man kan förstå gjorde denna berättelse inte mycket för att skingra mystiken kring henne.
Hon dog 1892 utan att man hade kunnat faställa hennes ursprung.
En förtvivlad ung engelska kom en dag i maj 1889 till brittiska ambassaden i Paris.
Källa:
Myter och mysterier
Reader`s Digest AB

2 kommentarer:

Helena sa...

Vad roligt att du antog utmaningen. Dessutom verkade det vara helt klart intressantare meningar du fick fram än vad jag hade att bjuda på.
Tack för igår
/Helena

Jag och mej själv sa...

Springer runt en runda i cybervärlden och önskar folk Glad Påsk
Oj vilken underbar semester du verkar ha varit på
Jättefina kort ....
Boken närmast mej var den i telefonen som ligger bredvid mej och så min fickkalender förståss
så inga sid markeringar där inte
Men boken jag lyssnar på är "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini och den är verkligen bra ...