2008-10-29

Snö

Just nu snöar det, marken har blivit helt vit!

2008-10-26

Vintertid

Då var det visst dags för vintertid igen!
Började tvätta kl.07.00, men det var visst sommartid, märkte inget eftersom strömmen var på (den slår till kl.07.00). När inte tvättstugan hade vintertid så hade jag det inte heller............det var ju en glad överraskning, klagar inte!!!! Tycker då sämre om sommartiden........den kan jag vara förutan!!!

2008-10-16

Björnmamma

mail från sonja......

I det här livet är jag en kvinna. I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn.
När man är björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader.
Jag skulle kunna leva med det.
Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat.
Jag skulle kunna leva med det också.
När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen. När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar..
Jag skulle absolut kunna leva med det.
När man är björnmamma vet alla att man menar allvar. Man klappar till vem som helst som stör ens ungar. När ungarna blir irriterande klappar man till dom med.
Jag skulle definitivt kunna leva med det.

Om man är björn FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning. Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett.
Japp.. jag blir björn!

2008-10-12

mail från Sonja

Något att tänka på i dessa turbulenta tider

Om man köpte Ericsson aktier för
100 000 kronor för 3 år sedan så är de värda kring 4 600 kronor i dag.


Om man istället köpte Telecom, till exempel Song Networks, för
100 000 kronor så har man idag kvar 791 kronor.



Om man var klok för 3 år sedan, gick på bolaget och köpte starköl för
100 000 kronor, drack ur dem, hade trevligt och idag går och pantar
tomflaskorna så får man 6 741 kronor.

Det är därför grabbarna på torget i centrum kallas för A-laget.

2008-10-07