2007-09-30

Bokformat

Funderar över varför kartonnage stavas med ett n på många ställen!
Har det någon annan betydelse? Någon som vet?


*?*

Pocket:
Mjuka, limmade pärmar i mindre format och den billigaste utgåvan.

Kartonnage:
Kartonnage är en sorts inbindning av en bok, där pärmarna utgörs av kartong eller styv papp, men som ändå känns mer inbunden än pocket. Omslaget är tryckt direkt på pärmen. Något billigare än den inbundna utgåvan.

Storpocket:
En pocketbok i större format och med större text. Formatet lanserades för att ersätta kartonnage, eftersom försäljningen av kartonnage har gått ned kraftigt de senaste åren.

Inbunden:
Inbundna är de första och dyraste utgåvan, den har hårda, bundna istället för limmade pärmar med ett skyddsomslag. Skall man titta på hållbarhet, så toppar inbundna böcker listan.

2007-09-22

Lördag




Ser att jag inte varit in på någon dag!


Jag fattar inte!! det är Lördag idag och den är snart till ända,


hinner inte alls med dagarna nuförtiden!


Jag måste nog ha blivit riktigt gammal!


2007-09-19

Bloggen

Idag är jag så trött, så det får bli lite snabba tittar på nätet!

2007-09-18

Blogg

Ikväll fastnade jag i Facebook,

det blev lite väl många nya grejer!
Men så är det med allt som är kul!

http://www.facebook.com/

2007-09-17

Åter i jobb

Då är man åter i arbete!

Blev ganska trött och slut,
foten värker och är svullen händerna likaså!
Nåväl det blir väl bättre förhoppningsvis!

2007-09-16

Kryckor

Har vandrat omkring lite utan kryckor idag...........och det går långsamt!